Living my dream

Jeg glæder mig til at trække i en t-shirt mage til den Marc har på her - måske lidt mindre...

Masser af mennesker går rundt med en mere eller mindre hemmelig drøm om at lave noget andet end det de gør – for nogle er det meget specifikt hvad de drømmer om. I en periode var jeg en af dem. Jeg ønskede mig et job med fysisk aktivitet. Først var det faktisk ikke mere specifikt end det, men det blev det, og jeg søgte det: receptionsleder i et af Fitness dk’s centre. Jeg fik det ikke. Men jeg besluttede mig for, at på den ene eller den anden måde, skulle jeg nok få drømmejobbet en dag – så måtte jeg starte et andet sted, hvis det var nødvendigt. Så beslutningen var at begynde at uddanne mig inden for fitness branchen – uddannelse er man aldrig blevet dummere af, og jeg ville jo også gerne arbejde med fysisk aktivitet og sund livsstil, som instruktør og personlig træner. Måske var det der jeg skulle starte.

Men så langt nåede jeg slet ikke, før drømmejobbet igen præsenterede sig for mig – i et andet center. Jeg havde netop søgt om at blive en del af et hold der skulle uddannes løbeinstruktører, da jeg hørte at jobbet var ledigt. Jeg skyndte mig at søge det. Jeg blev kaldt til samtale. Da jeg sad i toget på vej til København, efter samtalen, som jeg syntes var gået godt, læste jeg mine mails, og der var kommet en om løbeinstruktøruddannelsen – jeg var med! Wauw, der skete virkelig noget lige pludselig. Men kunne jeg så også få det job jeg så gerne ville have? Kunne man få begge ønsker opfyldt? Går universet med til det? Ja, det gør det – som en klog kvinde jeg kender sagde, så er der nok til alle. Og der var i hvert fald nok til mig.

Jeg fik jobbet! Jeg vidste ikke om jeg skulle grine eller græde – jeg var tæt på at gøre begge dele, og på et tidspunkt, i løbet af telefonsamtalen med min nye chef, sværger jeg på at jeg holdt op med at trække vejret – og da vi havde afsluttet samtalen begyndte jeg at hoppe op og ned midt på stuegulvet, hjemme hos en veninde. “JEG FIK JOBBET, JEG FIK JOBBET, JEG FIK JOBBET!!!” Jeg har måske råbt det et sted mellem 12 og 1356 gange i træk. Og jeg skulle allerede starte 2 uger efter. OG jeg kunne få løbehold, i løbet af foråret og hen over sommeren. Så kunne det vist ikke blive meget bedre.

Så nu har jeg et job, hvor jeg hver dag er omgivet af, og taler med, mennesker, der på den ene eller den anden led interesserer sig for det jeg brænder så stærkt for: træning, kost og en sund livsstil. Hver dag går jeg på arbejde og får lov til at være en del af et hold, der knokler for at skabe optimale rammer for folk der ønsker at arbejde på en sund livsstil, har en sund livsstil, kæmper for at nå et træningsmæssigt mål og kommer til os for at leve det ud. At få dem til at føle, at de har et sted hvor det de ønsker sig, er i centrum, og hvor de kan føle sig set, hørt og velkommen – og bekræfte dem i det valg de har taget om at dyrke motion – hvis det ikke er værd at stå op for om morgenen, så ved jeg ikke hvad er.

Da jeg havde haft mine første par dage på jobbet, fik jeg en sms fra veninden, der havde lagt stuegulv og trommehinder til, den aften jeg blev ringet op og havde fået jobbet. Havde jeg haft en god start. Jo tak, det var fuldstændig fantastisk, og jeg gik rundt med en helt ubeskrivelig følelse af lykke og sommerfugle i maven. “Tænkte det nok”, skrev hun, “Living your dream ;)” Og mere præcist kan det faktisk ikke siges.

… og sådan gik det til, at jeg nu hver dag går og udlever min drøm – eller en af dem. For fitness uddannelserne, mine egne træningsmål og drømmen om også en dag at blive personlig træner – de lever endnu, og dem arbejder jeg stadig på. Først kom jobbet, om lidt begynder jeg med løbeholdet, mit første maraton er lige om hjørnet, når kalenderen siger sensommer begynder jeg på Instruktørskolens Basis kursus, der er en forudsætning for de andre uddannelser jeg vil have, og flere træningsmål er allerede begyndt at tage form i mit hoved. Det bliver bare ved og ved, og så kan man kun glæde sig til hver dag.

Skriv en kommentar